Powered By Blogger

15 Nisan 2010 Perşembe

Karnıyarık

Ahh ne zor ne karmaşık işlermiş bunlar :))Okadar uğraşıyorum yinede şu bloggerda çözemediğim bi çok şey var habire biyerlerden bişey öğreniyorum:)acemilik zor bişey..oyüzdende çok fazla resim yükleyemiyorum dün akşam karnıyarık vardı bizim evde evlendiğimiz ilk zamanlar bikere bunu denemiş ancak patlıcanın azizliğine uğramıştım ama bu sefer ki yaptığımda gerçekten işte bu dedim:)Birde biz evde iki kişi olduğumuz için genelde porsiyonlar küçük oluyor miktarlarını kendinize göre ayarlıyabilirsiniz..
  • 5 orta boy patlıcan
  • 300 gr kıyma
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • maydonoz
  • bir kaç diş sarmısak
  • tuz,karabiber,kimyon
  • 1 adet domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1-1.5 su bardağı sıcak su
  • kızartmak için sıvı yağ

    Patlıcanlar sap kısımları kesilmeden alacalı olarak soyulur yıkanır ve sıvı yağda kızartılır.Fazla yağlarını bırakmaları için kağıt peçete üzerine çekilir.Kuru soğan,kırmızı biber,yeşil biber çok az yağda sotelenir üzerine kabukları soyulmuş sarmısaklar butun olarak eklenilir-ben özellikle bütün olarak ekliyorum yemekte bu şekilde olduğunda rahatsız edici bir koku olmuyor ama dileyen kurusoğanla sotelerken küp küp dağrayabilir-bir muddette bu şekilde sotelendikten sonra kıyma eklenir.İç harcına en son domates rendelenir,tuz,karabiber,kimyon eklendikten sonra 2-3 dakika pişmeye bırakılır.Patlıcanlar fırın kabına alındıktan sonra iç kısımları açılır ve kıymalı sosla doldurulur.Sıcak suyla karıştırılan salça ocakta kaynara çıktıktan sonra patlıcanların üzerine dökülür ve 200 C önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Afiyet olsun:)

    2 yorum:

    GÜLDEN dedi ki...

    Rüyacım çok güzel görünüyo bugun eve gider gitmez deneyeceğim...

    Ruya dedi ki...

    çok teşekkürler bebeim dene mutlaka:)

     
    bağlantılar oynim