Powered By Blogger

6 Nisan 2010 Salı

Enginar..




Baba evinde pek fazla yenilmeyen bi yemekti enginar ancak eşim tam bi zeytinyağlı yemekler aşığı olduğu için banada enginar yemeğini pişirmek düştü ancak bende pek bi zevk aldım hem pişirirken hemde yerken tarifi bir blogtan aldım ancak ozamanlar böle bi blog oluşturma fikrine sahip olmadığım için hangi blogtan aldığımı bilmiyorum:(umarım kendisi benim bloguma rastlar ve bu tarifin kedisine ait olduğunu söyler ozaman seve seve eklerim linkini..başlangıç için baya uzun bi yazı oldu sanırım geçelim tarifimize..
MALZEMELER :
  • 6 adet temizlenmiş enginar
  • 1 büyük kuru soğan
  • 1 adet havuç
  • 5 kaşık bezelye
  • 1 orta boy patates
  • 1 çay bardağı sızma zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 1 limon suyu
  • üzerini süslemek için dereotu

Temizlenmiş enginar çanakları bir limon suyu ve iki su bardağı su ile karıştırılarak bir kapta bekletilir.Tencerede küp doğradığımız kuru soğan 5 dakika kavurulur ve küp şeklinde doğranmış patates,havuç ve 5 kaşık bezelye eklenir.Bu karışıma bir su bardağı su ilave edilir.5-10 dakika sonra limonlu suyuyla birlikte enginarlarda tencereye eklenir tuz ve şekeri ilave ettikten sonra yarım çay bardağı suyla bir tatlı kaşığı un karıştırılarak enginarlı karışımımızın üzerine ilave edilir pişirilmeye bırakılır.Pişen enginar çanakları borcama dizilir.Üzerine bezelyeli karışım ilave edlir ve dereotuyla süslenilir.Soğuk olarak ikram edilir.Şimdiden afiyet olsun:))

2 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Hoş geldin o zaman!Umarım uzun soluklu olur,güzel tariflerinle uzun yıllar birlikte oluruz:::)))


sevgilerimi gönderiyorum....

Ruya dedi ki...

Çok teşekkürler,içten ve güzel dileklerin için:))çok mutlu oluyorum böle güzel dilekler alınca:)

 
bağlantılar oynim