Powered By Blogger

19 Nisan 2010 Pazartesi

Havuçlu Kek

Yine çok koşuşturmacalı bir hafta sonundan sonra bloğuma kavuşabildim.Zaman hafta sonu nasıl geçiyor hiç anlamıyorum.Hafta sonu annemdeydik benden havuçlu kek istedi bende zaten bu tarifi bloğumda yayınlamak için sabırsızlanıyordum gerçekten çok lezzetli bir kek oluyor ben şiddetle denemenizi tavsiye ediyorum.Geçelim malzemelerine ve yapılışına..

  • 3 adet yumurta

  • 3 su bardağı un

  • 2 su bardağı toz şeker(yarım bardağı havuçlara eklenicek)

  • 1 su bardağı sıvı yağ

  • 1 su bardağı süt

  • 3 adet orta boy havuç

  • 1 pk vanilya

  • 1 pk kabartma tozu

  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Havuçlar rendelenir ve yarım su bardağı şekerle birlikte kısıt ateşte sotelenir soğumaya bırakılır.Yumurtalar köpük haline gelinceye kadar çırpılır ve şeker ilave edilir şekerle yumurta özdeşinceye kadar çırpmaya devam edilir.Karışıma sırasıyla 1sb sıvı yağ,1 sb süt,1 tatlı kaşığı tarçın,soğumuş havuç rendesi,vanilya,kabartma tozu ve en sonda 3 sb un ilave edilerek karıştırılır.Margarinle yağlanmış kek kalıbına boşaltılır.Önceden ısıltılmış 180C fırında pişirilir.Bir bardak çayla afiyetle yenir:)

Hiç yorum yok:

 
bağlantılar oynim